Kettlebell – doskonałe urozmaicenie treningu

InstrukcjeNo Comments

You Are Here:Kettlebell – doskonałe urozmaicenie treningu

Kettlebell to rewolucja w świcie fitness. Po raz pierwszy wykorzystywane do ćwiczeń w XVIII- wiecznej Rosji, jako element treningu wojskowego, dopiero teraz dały się poznać współczesnemu światu jako doskonałe narzędzie treningowe. Dzięki nim wykonasz kompleksowy trening wzmacniający siłę, wytrzymałość i koordynację ruchową.

Kettlebell czy hantle?

Czym różni się trening z kettlebells od tradycyjnego treningu z hantlami? Unikalny kształt kettlebell, porównywany z czajnikiem czy kulą armatnią, narzuca przesunięcie środka ciężkości tego obciążenia treningowego, a tym samym wymaga zaangażowania większej liczby mięśni w celu zapewnienia balansu. Ponadto ruch jest wyprowadzany i kontynuowany po innym torze, z uwzględnieniem łuków czy dźwignięć w rozmaitych konfiguracjach. To czyni trening znacznie bardziej wszechstronnym i wymagającym niż trening z tradycyjnym obciążeniem.

Jak ćwiczyć?

Najważniejsza w treningu z wykorzystaniem kettlebell jest technika uchwytu i stabilizacji obciążenia – tak, by zapewnić stabilny uchwyt, ale nie doprowadzić do kontuzji nadgarstka. Warto popracować nad tą techniką – palce obejmują stabilnie uchwyt obciążenia, ale zapewniają jego kontrolowany ruch w płaszczyźnie pionowej podczas wykonywania swingów czy dźwignięć; nadgarstek cały czas ma być ustabilizowany i nie może poddać się odkształceniu. Najczęściej trening ma strukturę kilkuminutowych serii o powtarzalnych ruchach. Różnorodne techniki ruchu, modyfikowane w zależności od stopnia zaawansowania ćwiczącego, dają duże możliwości ewoluowania treningu. Po opanowaniu techniki kilku podstawowych ruchów, kettlebell dają możliwość różnorodnego i wszechstronnego treningu.

Uniwersalny trening

Trening z użyciem kettlebell to wysiłek o ogólnorozwojowym charakterze, doskonały zarówno w celu redukcji masy ciała, jak i modelowania sylwetki poprzez rozwój masy mięśniowej. Trening ten doskonale rozwija siłę i wytrzymałość, poprawia wydolność sercowo- naczyniową i przynosi bardzo szybkie efekty. Wzmacniane są również mięśnie głębokie grzbietu, pozwalające utrzymać prawidłową postawę ciała- taki trening pomoże pozbyć się bólów pleców i skorygować niewielkie wady postawy. Ten typ wysiłku fizycznego nadaje się zarówno dla kobiet i mężczyzn, także dla osób początkujących- duże możliwości doboru obciążenia, poczynając od małych ciężarów, pozwala ćwiczyć z wykorzystaniem kettlebell każdemu. Dostępne są na rynku obciążenia winylowe, neoprenowe i żeliwne, umożliwiające trening w klubie fitness, ale także w domowym zaciszu. To doskonałe narzędzie treningowe dla każdego.

About the author:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Top